събота, 19 май 2012 г.

Конкурс "Сладки изкушения"


Първото ми вдъхновение да участвам в конкурса - това е Йоли. Участвам в конкурса като по този начин бих искала да изразя моята огромна признателност и възхищение от кулинарният талант на Йоли (мога само да си представя какъв е музикалният). Тя е уникална и всичките рецепти, които съм пробвала са много сполучливи, оригинални и вкусни. Тя е човек, който не се страхува да импровизира и това я прави толкова успешна и креативна.
 
Второто ми вдъхновение се роди след едно скорошно гостуване при моята баба заедно с двете ми момченца. Всичко стана, когато малкият ми син (който е почти на две годинки и сега е във фазата, в която всичко трябва “да се види и пипне”) отвори една от вратичките на бабините шкафчета в кухнята, извади едни малки формички и започна да си играе с тях, като ги пъхаше една в друга. Големият ми пет годишен син побърза да зададе логичният въпрос ”за какво служи това?” и баба с усмивка ни обясни, че това са формички за сладки, наречени КОШНИЧКИ.

 
Аз дълго не откъсвах очи от тях и с носталгия си спомних ореховият вкус на тези вълшебни сладки от моето детство. Преписах рецептата от бабиният тефтер и чаках с нетърпение да я изпробвам. След като се прибрахме  в къщи направих ореховите кошнички и резултата може да видите на снимките. Документирала съм и въпросните формички, защото баба каза, че са запазени повече от 30 години. Замислих се колко много време е това...почти колкото мен (скоро ставам на 32).  Естествено, че можех да си купя нови, но тогава щеше да се загуби магията. Магията на отминалите детски спомени с аромат на орехи. Дано успея да съхраня тази магия за моите деца, а те за своите...и така...
 
А ето я и самата рецепта:

Продукти за тестото:

1 пакет краве масло
2 яйца
9 супени лъжици пудра захар
1 супена лъжица кисело мляко
½ чаена лъжичка сода
1-2 ванилии
около 400-450 гр. брашно (за не много твърдо тесто)

Пълнеж:

2 чаени чаши смляни орехи
2 яйца
1 чаена чаша пудра захар

От тестото се правят малки топки, които се поставят и се оформят с пръсти по стените на формичките. След като са готови се слага по една непълна чаена лъжичка от пълнежа. Пекат се на 150 градуса за 25-30 мин. Декорирала съм ги с пудра захар и  шоколадови стафиди.

 
П.П. На снимките може да видите и едно закачливо допълнение към ореховите сладки наречено ягодови импресии. Това е ръчно-изработена ягодка от плат, към която е прикрепено малко листче хартия с интересна философска мисъл.  Всеки който си прибере това малко листче със сигурност когато го отвори пак за да го прочете отново и отново, ще е запазил спомена от невероятният вкус на ореховите кошнички.   



2 коментара:

  1. И аз имам малко по-големи формички като тези подарък от моята баба :) Днес изпробвах рецептата ти. Добавих банани и канела в пълнежа...стана божествено.

    ОтговорИзтриване
  2. Скъпа Жани, не можеш да си представиш колко ме зарадва коментара ти. Много се радвам, че си направила тези великолепни орехови сладки, а още повече се радвам, че си импровизирала и добавила нещо от себе си - високо оценявам това. Весела вечер!

    ОтговорИзтриване